محل تبلیغات شما
اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یک وب سایت شرکتی یا سایت فروشگاهی دارید که بخشی از درآمد شما از طزیق ان بدست می اید احتمالا از اینکه وب سایت شما همیشه بروز باشد استقبال می کنید. در دنیای مجازی فرصت تبادل اطلاعات میان کاربر و سایت بسیار کوتاه است و تقریبا همه سایت ها سعی دارند اطلاعات دست اول در اختیار کاربران خود قرار دهند. 

اما این بروز بودن تنها به محتوای سایت محدود نمی شود بلکه همه روزه اطلاعات جدیدی در مورد ساختار سایت که کاربری که ux بهتری داشته باشد کشف می شود و وبمستر ها از ان استفاده می کنند. اما گاهی این تغییرات منجر به طراحی مجدد سایت می شود. حال اگر شما طی یک مدت طولانی روی سئو سایت خود فعالیت کرده باشید احتمالا نگران افت رتبه سایت خود با طاحی مجدد سایت خواهید بود.

در ابتدا باید بگوییم که نگرانی شما کاملا به جا و صحیح است. طراحی مجدد سایت می تواند باعث افت رتبه سایت شما شود اما اگر بدانید که با رعایت برخی اصول می توانید سایت خود را بدون افت رتبه بروز کنید دیگر نگرانی نخواهید داشت.


مرحله 1: وب سایت جدید را در URL موقتی تنظیم کنید.
مرحله 2: وب سایت جدید را برای لینک های خراب تست کنید.
مرحله 3: لیستی از تمام صفحات قدیمی خود تهیه کنید.
مرحله 4: برای تغییر مسیر آدرس های قدیمی به آدرس های جدید ، ریدایرکت 301 استفاده کنید.
مرحله 5: سویچ کردن به وب سایت جدید
مرحله ششم: اطمینان حاصل کنید که وب سایت جدید در کنسول Google تأیید شده است.
مرحله 7: URL های سایت جدید را بررسی کنید تا مطمئن باشید که گوگل می تواند وب سایت جدید را به درستی ایندکس کند.
مرحله 8: robots.txt را بررسی کنید
مرحله 9: بهینه سازی و ثبت نقشه سایت در گوگل
مرحله 10: رتبه های سایت را نظارت کنید


وب سایت جدید را در URL موقتی تنظیم کنید

همیشه توصیه می کنیم که وب سایت موجود خود را در یک آدرس موقت کپی کنید ، روی طراحی جدید کار کنید و هنگامی که آماده شد فقط دامنه را تغییر دهید و همه چیز بدون هیچ مشکلی کار می کند.

برخی از اقدامات فنی برای این کار لازم است. ارائه دهنده host شما باید بتواند شما را راهنمایی کند یا حتی این تنظیمات را برای شما انجام دهد.

طراحی مجدد بر روی وبسایت زنده توصیه نمی شود. زیرا در بسیاری از موارد ممکن است با شروع تغییرات در طراحی اشتباهاتی پیش آمده و ضرر های بسیاری بر سایت شما تحمیل کند.
از نظر سئو ، شما باید مطمئن شوید که وب سایت تست شما توسط Google ایندکس نشده است تا از ایجاد هرگونه محتوای تکراری جلوگیری شود. محتوای تکراری معمولا در سئو سایت فروشگاهی مشکل ساز می شود.


مطمئن شوید که لینک شکسته ندارد

نکته بعدی در طراحی مجدد وب سایت این است که بررسی کنید در وب سایت جدید هیچ لینک شکسته ای وجود نداشته باشد.
بررسی لینک های شکسته در CSS یا جاوا اسکریپت و شناسایی و اصلاح آن ها باعث می شود وب سایت جدید شما لینک شکسته نداشته باشد. چراکه می دانید این لینک ها برای سئو اصلا مناسب نیست.


لیستی از تمام صفحات وب سایت قدیمی ایجاد کنید

طبیعی است که ساختار url یا slug یک صفحه را تغییر دهید ، اما این موضوع هم بسیار مهم است که به Google و سایر موتورهای جستجو این تغییرات را اعلام کنید.
عدم انجام این کار به رتبه بندی سایت شما صدمه می زند ، اعتماد به دامنه شما را کاهش می دهد و در نتیجه ترافیک ارگانیک خود را از دست خواهید داد.
اولین قدم ایجاد لیستی از همه آدرسهای اینترنتی شماست. ساده ترین روش برای انجام این کار ، تهیه سایت مپ و ذخیره آن به عنوان فایل متنی است.


 از ریدایرکت 301 برای تغییر ادرس های قدیمی به ادرس های جدید استفاده کنید

تصور کنید که همه یا بخشی از ادرس های شما تغییر کرده است. به عنوان مثال ، صفحه تماس با ما دارای این آدرس https://example.com/contactus.html است
و با طراحی جدید آن را به https://example.com/contact-us تغییر داده اید.


سویچ به وب سایت جدید

این یک مرحله حساس و کاری است که مدت طولانی منتظر آن بودید. پس از تمام تلاش سخت در طراحی ، توسعه سایت و آزمایش، وب سایت جدید شما آماده است و فقط یک کلیک با آن فاصله دارید.
کاری که شما در این مرحله باید انجام دهید این است که سوئیچ به وب سایت جدید یکباره انجام شود.

روش جایگزین انجام این کار به صورت مرحله ای خواهد بود ، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت های بزرگ است. اما توصیه گوگل این است که همه کارها را یکباره انجام دهید زیرا این راه خزیدن را تسریع می کند.


اطمینان حاصل کنید که وب سایت جدید در کنسول جستجوی Google تأیید شده است

بعد از سویچ کردن اولین موضوع که باید بررسی کنید این است که همه موارد سایت جدید درست است. حتی توصیه می کنیم دوباره چک کنید که لینک خراب در سایت نداشته باشید.
قدم بعدی ورود به ابزارهای وب مستر خود (Google و Bing) است و مطمئن شوید که وب سایت تأیید شده است.

در غیر این صورت ، باید مجدداً آن را تأیید کنید تا بتوانید نحوه نظارت بر Google و Bing را در وب سایت جدید مشاهده کنید.


 با ابزار URL Inspection مطمئن شوید که گوگل می تواند سایت شما را ایندکس کند

در کنسول Google ، از گزینه URL INSPECTION (از بالای نوار) استفاده کنید تا مطمئن شوید Google می تواند وب سایت مستقر شده را به درستی بخواند و ایندکس کند.
اگر مشکلی پیش نیامد ، روی دکمه REQUEST INDEXING کلیک کنید. این دکمه روند فرآیند ایندکس شدن را سرعت می بخشد.

robots.txt را بررسی کنید

نکته دیگر که باید در این مرحله بررسی کنید پرونده روبات های شما با استفاده از گزینه ROBOTS.TXT TESTER است .
Robots یک پرونده ساده است که توسط وب مسترها استفاده می شود تا اجازه دسترسی یا عدم دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت و به طور کلی صفحات خاص را صادر کند.
پیکربندی اشتباه در robots.txt می تواند دسترسی خزنده های موتور جستجو را سلب کند و این باید در اسرع وقت اصلاح شود.


بهینه سازی و ارسال نقشه سایت به Google و Bing

مرحله بعدی و نهایی ارسال مجدد نقشه سایت XML به Google و Bing است.


 رتبه خود را نظارت کنید

آخر اینکه توصیه می شود قبل و بعد از طراحی مجدد وب سایت ، بر روی سایت نظارت کامل داشته باشید.

می توانید از یک ابزار رتبه بندی استفاده کنید( برای مثال SEMRUSH) یا با نگه داشتن سابقه ای از موقعیت های رتبه بندی خود برای کلمات کلیدی مختلف ، آن را به صورت دستی انجام دهید.
آنچه که می خواهید شناسایی کنید تغییرات بزرگی در رتبه بندی است ، مثبت یا منفی ، به طوری که بتوانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.


بانس ریت

میزان بانس ریت سایت خود را قبل و بعد از طراحی مجدد بررسی کنید و اگر شاهد افزایش هستید (که خوب نیست) ، این بدان معنی است که کاربر از طرح جدید شما چندان راضی نیست.


تغییر محتوای صفحه
همانطور که در بالا گفته شد ، اگر محتوای یک صفحه را به طرز چشمگیری تغییر دهید ، ممکن است بدون اطلاع از اینکه دلیل جدید این طراحی است یا محتوای آن ، رتبه بندی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
برای جلوگیری از چنین موقعیت های ناخوشایند هنگام انجام طراحی مجدد ، سعی کنید فقط موارد مرتبط با طراحی و ظاهر وب سایت را تغییر دهید و تغییری در محتوای متن ایجاد نکنید.


تجربه کاربر ( از همه مهم تر است )
هنگام انجام یک طراحی مجدد ، تجربه کاربر(ux) را فراموش نکنید. یک وب سایت خوب ویژگی های بسیاری دارد اما مهمتر از همه با ارائه یک رابط کاربری دوستانه به کاربر احترام می گذارد.
قبل از شروع یک طرح جدید ، برخی از آزمایشات را انجام داده و از دوستان بخواهید که نظر بدهند.


رسانه های اجتماعی 
ممکن است مدتی طول بکشد ، اما دیر یا زود شبکه های رسانه های اجتماعی ریدایرکت 301 را می خوانند و رأی” سوشیال سیگنال ها به صفحات جدید منتقل می شود.

همانطور که در بالا گفته شد ، اگر محتوای یک صفحه را به طرز چشمگیری تغییر دهید ، ممکن است بدون اطلاع از اینکه دلیل جدید این طراحی است یا محتوای آن ، رتبه بندی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
برای جلوگیری از چنین موقعیت های ناخوشایند هنگام انجام طراحی مجدد ، سعی کنید فقط موارد مرتبط با طراحی و ظاهر وب سایت را تغییر دهید و تغییری در محتوای متن ایجاد نکنید.

مخصوصا موقعیت های رتبه بندی سایت خود را رصد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز جدی تغییر نکرده است.سپس برای تغییر در محتوای صفحه واقعی اقدام کنید.

البته به خاطر داشته باشید که طبیعی است در چند روز اول پس از طراحی مجدد نوسانات بزرگی مشاهده شود ، بنابراین اگر افت شدید ناگهانی دیدید یا از افزایش خوشحال نشوید.

اگر علاقه مند هستید تا همه فاکتور های سئو on page را در سایت خود به کارگیرید می توانید مقالات اموزشی بهینه سازی سایت وب وان(webone.co) را مطالعه نمایید.

منبع : com.اسکریپت

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو چه ویژگی هایی دارد؟

سئو سایت در سال ۲۰۲۰

7 دلیل برای استخدام متخصص سئو

سایت ,، ,وب ,های ,جدید ,طراحی ,وب سایت ,سایت جدید ,طراحی مجدد ,است که ,رتبه بندی ,هنگام انجام طراحی ,ناخوشایند هنگام انجام

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرتضی پاشایی dokhi2015 totapesyl پونی کافه مطالب اینترنتی paddtecarche رنگارنگ : همه چیز را در یک بلاگ دنبال کنید inepsuso دانلود موزیک سرگروه آموزشی درس تربیت بدنی منطقه بسطام